måndag 28 juli 2008

Garnsnurr

För drygt två veckor sedan var vi bjudna på 40 års fest. Några dagar innan fick jag lust sticka en ny sjal att ha på mig. Jag fastnade för Colinettes Giotto i vitt och planen var att sticka gallerstickning på stickor nr 20 och sticka in några varv effektgarn - det skulle inte ta många timmar med så stora stickor. Men stickningen och garnet håll på att göra mig tokig - av någon anledning så tvinnar sig garnet när jag stickar..... jag har nystat om - gjort en ny härva - men det blir likadant. Har någon förslag till hur jag ska göra så att garnet inte tvinnar sig!?








2 kommentarer:

Eva i Stäket sa...

Tyvärr brukar det flesta bandgarner vrida sig så där irriterande! Jag vet inget annat sätt än att tålmodigt tvinna upp.
Annars ser sjalen jätteläcker ut!

Ullin sa...

Jag misstänkte nog det - tålamodet och jag är inte alltid kompisar.
Det var verkligen inspirerande att läsa på din blogg från Sticksymposiet - ha det så bra!