fredag 8 augusti 2008

Socknyheter till Karlstad

Imorgon bitti åker jag och Inger till stickstämman i Karlstad. Garnhärvan medverkar där med en minibutik. På stämman kommer jag ha med mig nya sockgarner.

Opals nya kollektioner Hundertwasser II i härliga färgsprakande färger.Ett helt nytt garnmärke hos Garnhärvan - Gepard garn. Det är två olika sorters garn varav ett innehåller till viss del kashmir. Under helgen kommer jag att provsticka de här nya garnerna.
Håll tummarna att ytterliggare en leverans hinner fram - återkommer om det under kvällen.

2 kommentarer:

Bim sa...

*ler*
Låter som man får något att klämma på ;) Och vela över, hehehe...
Rundstickor med? Hm, hittar ingen 2,5a eller vad det stod i brevet om vad man behövde... och garnbutiken här hade, ehhhh... 80 alt 100 tror jag det stod...
Må så grankott... synes imorgon, om man hittar dit ;)

Maria sa...

Yes! Jag har provat Gepards tweedgarn som består av silke och ull och tycker mycket bra om det. De andra kvaliteterna har jag inte stickat så mycket med, bara klappat lite, och jag ser fram emot att klappa lite mer :)