fredag 30 maj 2008

Försommar harmoni

Oj - nu är det fredag igen. Veckan har bara rusat förbi. I går kväll var jag och besökte Linus som är på kolmilaläger med sin klass i 3 dagar. Vilket väder de har!!! Efter att ha varit på lägerplatsen en stund så kände jag igen en känsla som jag själv kan få när jag stickar. Jag vet inte om jag kan förklara det här på ett bra sätt. Men barnen var så fokuserade och trivdes med att göra alla praktiska ting. Några lagade en brygga som de hoppat sönder, andra stod och skar grönsaker till kvällens middag - tacos som skulle tillagas på en morika. Andra plockade träflisor eftersom de fått i uppgift att själv prova sig fram hur man gör tjära. Helt plötsligt kom en tjej och bar på en kopparorm !?
Jag är så tacksam för vår lärare som vi haft i två år, som har sett klassens behov och potential. Innan ansågs de vara en stökig klass - men jag tror helt enkelt att de varit understimulerade.

(bilder kommer när jag lyckats tanka ur min mobil)

Inga kommentarer: