lördag 3 maj 2008

Nimbus prov

Tack Mia för tipset om en tysk stickordlista! På gårdagens stickcafé med Linköping knitters klurade vi tillsammans ut hur man kan sticka halsdukar eller sjalar i någon sorts gallermönster med snygga kantmaskor. På nedre delen av provlappen har jag använt stickor nr 6 och på den övre stickor nr 9. Med lite grövre stickor blir det här en läcker rektangulär sjal och med de mindre stickorna en tuff och men klassisk halsduk både till dam och herr. Ett roligt och snabbstickat mönster!
Jag kan inte låta bli att tänka på babytäcken när jag stickar det här garnet.

2 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Det ser ju jättefint ut!! Jag håller på och försöker göra ett mönster på en klassisk "gallerfilt" till bebisar. En sån som jag hade till mina barn som iofs var vävd. Men det här ser ju ut som om det är lite likt.

Ullin sa...

Ja det blir riktigt snyggt. Mönstret är nytt för mig att sticka men en kompis till mig kallar mönstret galler stickning.