tisdag 20 maj 2008

Stickar man annorlunda i England?

.... idag har jag suttit på tåget till Stockholm t o r, vilket ofta innebär mycket sticktid. Jag tillhör de som inte blir så uppretad av tågförseningar eftersom det innebär mer sticktid! Men idag fick restiden konkurrens av en nyinköpt bok Mia Törnbloms självbiografi "Så dumt". Jag imponeras över hur hon visar att förändring är möjlig och att alla kan lära sig att vända mörker till ljus!

Tågtid är också tanketid - jag har den senaste tiden funderat på varför jag alltid måste gå ner i sticknr när jag ska sticka mönster från engelska designers och på sistone har flera upplevt samma sak, senast idag! Stickar man hårdare i England eller har de hemliga storleksnr på sina stickor....????

2 kommentarer:

Stickorren sa...

Eftersom dom "slänger" garnet på samma sätt som när man tvåändsstickar så kan det ge den effekten att det blir hårdare. Jag har ju naturligtvis inte testat så det skulle vara roligt att höra om nån har gjort det!

Inger sa...

Jag gissar också på att det kan bero på sticksättet.Det var min tanke så fort jag läste vad du skrev.