torsdag 1 maj 2008

Månadens första stickdag

Idag är hela familjen hemma och lediga. Det ska bli skönt, det är inte så ofta numera vi alla är hemma samtidigt. Så idag blir det att grilla något gott framåt kvällen. Linus har valt ett nytt recept -chilifläskfilé som nu ligger en limemarinad.

Jag planerar att göra färdigt min påbörjade väska i Mirasols Cotanani. Det som återstår är att fodra den med tyg. Jag hittade ett riktigt rött sidentyg som legat i tyglådan länge, som jag nu ser kommer helt till sin rätt till den turkosblå färgen. Den är stickad med dubbelt garn i mosstickning och stickas i ett rakt stycke. Handtagen stickas genom att minska önskat antal maskor på ena varvet för att sedan läggas upp på kommande varv.

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vad fin väskan kommer att bli!
Har också en njutardag med familjen - mittemellan all tråkig bokföring.

Kram Maud

Bim sa...

*ler*
Jag tror den väskan kommer att bli härlig...
Det första jag tänkte på när det stod chiliköttet där... ligga i limemarinad? Eller var det inte det? hm... borde den inte ligga i chilimarinad? hihihi... logiskt, men ologiskt, vet!
Må så grankott...

Ullin sa...

Ja det blev nog lite otydligt ang maten det var chiligrillad fläskfilé som innan legat i en limemarinad. Mycket gott blev!